Skip To The Main Content

Servicevindue

Hvad er et servicevindue?

Et servicevindue er et på forhånd aftalt tidspunkt, hvor vi som leverandør har mulighed for at udføre opgaver i nettet. Disse opgaver kan medføre ustabilitet og/eller afbrydelser på forbindelsen til vores kunder.

Hvorfor har vi servicevindue?

De ugentlige servicevinduer kan bruges til omfattende opgaver indenfor opgradering af software, installation af nyt udstyr eller omlægning af driften eller fiberforbindelser. Det er helt nødvendigt at foretage disse opgaver for hele tiden at sikre vores kunder en høj driftsstabilitet, nye tjenester og værne om sikkerheden i vores IP net.

Hvornår har vi servicevindue?

AURA Fiber har fastlagt, at generelle servicevinduer placeres mandag mellem kl. 00.00 og 06.00. Vi har samtidig en ordning med præventivt vedligehold mellem kl. 06.00 og 07.00 hver morgen samt servicevindue på TV alle hverdage fra kl. 10-11.00.

  • Præventivt vedligehold i servicevinduet kan medføre ustabilitet og nedetid.
  • Præventivt vedligehold gennemføres kun ved uforudsete situationer, eksempelvis genopstart af routere/switche eller arbejde, som kun berører et mindre antal kunder.
  • Præventivt vedligehold vil som regel ikke give mere end 5 minutters nedetid.

Varsling af servicevindue

Alt arbejde i vores servicevindue vil så vidt muligt blive varslet senest fem arbejdsdage før arbejdet udføres. Præventivt vedligehold vil ikke blive varslet.

Se driftsinformation

Her finder du oplysninger om generelle driftsproblemer samt varslinger ved systemarbejde 

 Læs mere