Skip To The Main Content

Telefoni

Fibernet telefoni foregår via en lynhurtig fibernetforbindelse. Derfor vil du med fibernet telefoni ikke opleve problemer med forsinkelser på samtaler og ”knas på linjen”. På grund af den enorme hastighed på fibernetforbindelsen kan du nemt benytte dig af fibernet telefoni samtidig med, at resten af familien ser film, uploader billeder eller spiller tunge online spil. Oveni hatten får du fibernet telefoni til en knivskarp pris, det er nemt at bruge og du kan beholde din nuværende telefon og dit nuværende nummer.
Når du bestiller Telefoni, vælger du samtidig, om du vil have et nyt nummer eller beholde dit eksisterende. Et nyt nummer koster ikke noget, og i øjeblikket kører vi kampagne på nummeroverflytning, så de heller ikke koster dig noget at flytte et eksisterende nummer. Ud over de økonomiske fordele ved at vælge Telefoni får du en række smarte tillægstjenester med - du kan f.eks. hele tiden have styr på forbruget.

Det er individuelt, om det bedst kan betale sig med Fri Fastnet eller Forbrugsafregnet Telefoni. Vi kan desværre ikke tilbyde dig at holde øje med dit forbrug og skifte dig til Fri Fastnet såfremt det er det, der bedst kan betale sig for dig. Men vi anbefaler Fri Fastnet, så du ikke skal tænke på forbruget til danske fastnetnumre og mobilnumre.

Telefoni Fri Fastnet

Taler du meget? Så skal du vælge Telefoni Fri Fastnet. For et fast månedligt beløb får du fri samtale til fastnet- og mobilnumre i Danmark ekskl. servicenumre. Fri Fastnet er inkluderet i de kampagnepakker, som vi tilbyder – så får du endnu større fordel i kampagneperioden.

Forbrugsafregnet telefoni 19,- abonnement

Forbrugsafregnet telefoni er til dig, der ikke taler så meget og gerne vil have en fastnettelefon i hjemmet. Du betaler et fast lavt abonnement og derudover for den tid, du taler.

Se de to muligheder her:

Nyt nummer eller behold det gamle?

  • Overflytning af eksisterende telefonnummer - Kampagne til kr. 0,- (normalpris 299,-).
  • Nyt nummer - kr. 0,-

Køb af tillægstjenester

  • Viderestilling
  • Telefonsvarer
  • Forstyr ikke .

Pakke med alle ​tre Telefoni tillægstjenester - kr. 19 pr. md.


Hvad skal jeg tage højde for ved Telefoni via Fiberforbindelsen

Når du vælger Telefoni via din Fiberforbindelse, skal du opmærksom på, at din fastnettelefon nu skal tilsluttes Fiberboksen, som er installeret af AURA Fiber.* Dvs. du skal ikke længere benytte de gamle telefonstikdåser, der måske er installeret i huset.

Ønsker du forsat at kunne anvende de gamle telefonstikdåser, kræver det at du får din EL Fagmand til at lave en forbindelse fra Fiberboksen til din nuværende Telefon installation.

Derudover skal du være opmærksom på at din telefon ikke fungerer, uden at Fiberboksen er forsynet med strøm, ligesom at din internetforbindelse heller ikke fungerer, uden Fiberboksen er tilsluttet dit EL net.*

Nummervisning

Når du bestiller din telefoniforbindelse, er det desuden vigtigt, at du tager stilling til, hvordan du ønsker dit telefonnummer vist til omverdenen. Der er flere muligheder og især hvis du ikke ønsker dit nummer vist, skal du sikre at du bestiller ’udeladt nummer’. Du kan se i skemaet ved siden af, hvilke typer nummervisning du kan vælge.
Tlf.nr definitioner

Vi bestræber os på at give kunder, der ikke selv har valgt, udeladt nummer, da vi ikke ønsker at offentliggøre dit telefonnummer og/eller adresse, medmindre du ønsker det. Men det er vigtigt, at du selv tage stilling og vi sammen kan undgå at offentliggøre information om dig, som du ikke ønsker.

Ønsker du på et tidspunkt at opsige dit telefonabonnement hos os og ønsker at beholde dit fastnetnummer, er det vigtigt at du gør os opmærksomme på det ved opsigelse, så vi kan oplyse dig om rette fremgangsmåde for opsigelse. Hvis ikke, risikere du at miste dit fastnetnummer, da det frigives til nye kunder efter en karensperiode og ikke kan generhverves. 

 

*Der er nogle af vores kunder der har en ældre model af Fiberboksen installeret, og hvor der ikke er indbygget router i Fiberboksen. I de tilfælde skal din fastnettelefon tilsluttes den eksterne router, som er installeret af AURA Fiber. I sådanne installationer er det både Fiberboksen og den eksterne router, der skal være tilsluttet EL nettet og tændt, for at telefonen fungerer.
Er du i tvivl om din installation, kan du altid kontakte Kundeservice for hjælp, eller få det oplyst ved bestillingen.